Машинство и обрада метала
Електротехника
Саобраћај
ОБАВЕШТЕЊЕ
Оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима уз програм учења на даљину за ученике основних и средњих школа
Влада Републике Србије донела је одлуку да због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи привремено обустави непосредни образовно-васпитни рад у основним и средњим школама. Привремено обустављање непосредне наставе у школама не значи и обустављање образовно-васпитног рада са ученицима, а Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима, кроз остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину како би се остварило право ученика на образовање.
Почетак реализације образовно-васпитног рада учењем на даљину је 17. март 2020. године.
Oстваривање образовно-васпитног рада предвиђено је кроз различите начине и приступе у остваривању комуникације са ученицима и родитељима/законским заступницима. На овај начин различити облици, начини и приступи у остваривању комуникације биће у функцији обезбеђивања потребних информација и подршке у остваривању образовно-васпитног рада учењем на даљину, при чему ће се водити рачуна о укупним људским и техничким ресурсима школа, као и техничким капацитетима породица ученика.
У организованом учењу на даљину које обезбеђује Министарство, фокус је на програмским садржајима општеобразовних и стручних предмета са највећим фондом часова. Осим тога, школе се обавезују да, у складу са сопственим ресурсима за подршку у учењу на даљину и уз коришћење доступних платформи за учење, осмисле начине за остваривање садржаја и у свим другим предметима и програмима, на основу прописаног плана и програма наставе и учења.
У циљу остваривања једнаких права на образовање све деце, школе су у обавези да, када не постоји могућност успостављања комуникације са ученицима уз употребу информационо-комуникационих технологија, нађу алтернативне начине у пружању подршке у учењу, водећи рачуна о свим препорукама за превенцију ширења вируса COVID-19, имајући у виду, пре свега, ученике који долазе из породица ниског социо-економског статуса, као и све остале ученике којима нису на располагању електронски видови комуникације и други савремени комуникациони ресурси.
Смернице за планирање и реализацију образовно-васпитног рада путем учења на даљину у периоду када нема непосредне наставе, а у зависности од нивоа образовања и васпитања и облика који је предвиђен, су:
- Едукативни садржаји за учење на даљину који се емитују на трећем каналу Радио-телевизије Србије (РТС Канал 3) за ученике основне школе
- Свакодневно, почев од 8.00 часова, шест дана у недељи, биће емитовани посебно припремљени и адаптирани образовни садржаји за ученике основне школе, који обухватају обрађене наставне јединице изабранихпредмета, у складу са прописаним планом и програмом наставе и учења.
- Часови ће бити емитовани на РТС Канал 3, према распореду по разредима, који ће дан пре емитовања бити доступан на сајту Министарства просвете, науке и технолошког развоја(rasporednastave.gov.rs).
- За све ученике од 1. до 7. разреда емитоваће се образовни садржаји у блоковима од по два часа дневно.
- За ученике 8. разреда емитоваће се едукативни садржаји у блоковима од по три часа дневно, од којих ће два увек бити српски језик и математика, а трећи час је један одпредмета који се полажу на завршном испиту. Ово треба имати у виду приликом планирања додатне подршке предметних наставника (презентације, задаци за вежбање).
- У наредним данима биће емитовани часови и на језицима националних мањина, о чему ће школе бити благовремено информисане путем сајта Министарства и сајтова националних савета националних мањина. Такође, на платформи РТС Планета за ученике припаднике националних мањина који у целости похађају наставу на матерњем језику, биће доступни и други дигитални садржаји, као и снимци часова, о чему ће бити обавештени путем сајта Министарства и сајтова националних савета националних мањина.
- За ученике којима је потребан структуриран индивидуализован приступ у раду, односно прилагођавање у оквиру индивидуалног образовног плана(ИОП), ИОП-1, ИОП-2 и ИОП-3, потребно је да наставници припреме посебне материјале за учење и да их учине доступним ученицима на начин који договоре са њиховим родитељима.
- У случају да интернет није доступан свим ученицима, обавеза је директора и одељенских старешина да распоред часовакоји ће бити емитовани на РТС Канал 3 редовно објављују на месту које је директно доступно ученицима и родитељима. Места на којима може бити истакнут распоред су: улаз школе, спољашња огласна табла и слично. Распоред часова може се прослеђивати и путем SMS порука и друштвених мрежа (Viber група и слично).
- Обавеза школе је, такође, да се на школски сајт постави банер са линком ка сајту rasporednastave.gov.rs и ка обавештењима која се односе на емитовање часова на РТС Канал 3.
- Сви емитовани часови биће доступни и на платформи РТС Планета, где се могу накнадно и више пута прегледати, истог или наредних дана. О овој могућности, такође, треба обавестити ученике и родитеље и уколико је потребно, дати одговорајућу подршку за приступ овој платформи. Такође, потребно је обавестити ученике и родитеље да оператери неће наплаћивати проток и пренос података за наведене едукативне садржаје.
- Истовремено са емитовањем ТВ часова, наставници су у обавези да, у сарадњи са одељењским старешинама, остваре потребну комуникацију са ученицима и/или њиховим родитељима и када је потребно да дају додатна упутства за учење након емитованих садржаја (нпр. додатне презентације или задаци за вежбање у радној свесци, домаћи задаци – есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи и друго). Ово се односи и на предмете који ће бити мање заступљени учењем преко канала РТС Канал 3 (музичкa култура, ликовна култура, физичко и здравстено васпитање, страни језици, техника и технологија, информатика и друго).
- Едукативни садржаји за учење на даљину који се емитују на каналу Радио-телевизије Србије – РТС Планета за ученике средње школе
- За ученике средње школе наставне јединице и теме биће доступне на платформи РТС Планета. Обавеза средње школе је да на свом сајту постави банер са свим линковима на којима се може приступити лекцијама и платформама за учење. Наставници су у обавези да, у сарадњи са одељењским старешинама, остваре потребну комуникацију са ученицима и/или њиховим родитељима и када је потребно да дају додатна упутства за учење након емитованих садржаја (нпр. додатне презентације или задаци за вежбање у радној свесци, домаћи задаци – есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи, извештај о мини пројекту и друго).
Осим садржаја који ће бити припремљени за емитовање на РТС Канал 3 и платформи РТС Планета, наставници основних и средњих школа (општеобразовних и стручних предмета), будући да најбоље познају своје ученике могу да користе и доступне дигиталне уџбенике и садржаје на начин који омогућава учење на даљину. Такође, указујемо и на могућност прилагођавања постојећих наставних припрема, материјала и презентацијама са упутствима за учење, тако да они буду доступни највећем броју ученика (електронска пошта, Viber група).
- Онлајн платформе као подршка настави на даљину
Наставницима и ученицима основне и средње школе на располагању је велики број онлајн платформи (Viber, Zoom, Microsoft Teams), као и национална платформа за онлајн учење Моја школа. Њиховим коришћењем, наставници и ученици биће у ситуацији да остваре интеракцију и размену материјала у функцији савладавања програмских садржаја.
Упутства и педагошке препоруке за коришћење ових платформи биће доступни од 17. марта на интернет страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно.
На званичној интернет страни Министарства биће постављена одговарајућа упутства, као и обавештења о датумима у вези са почетком њиховог функционисања.
Апелујемо да се за потребе подршке ученицима у учењу међу наставницима у школи и између школа размењују информације како би се најквалитетнији садржаји учинили доступним ученицима (образовне веб странице, дигитални садржаји које је набављала школа, приватне веб странице и друго што доприноси остваривању циљева и задатака/исхода наставе одређеног предмета у зависности од програма образовања и васпитања у том разреду).
- Оперативни план школе за организацију, спровођење и праћење учења на даљину
Обавезују се директор школе, наставничко веће и педагошки колегијум да без одлагања приступе изради недељног оперативног плана са кључним активностима у остваривању образовно-васпитног рада. Циљ овог планирања је да се обезбеди што већа укљученост ученика у различите видове учења, координисан рад наставника у припреми образовних материјала за ученике и праћење дневне оптерећености ученика у складу са узрасним карактеристика. У праћењу дневне и недељне оптерећености ученика посебну улогу треба да имају одељенске старешине, јер ће на основу увида у недељне планове рада моћи да утичу на измене уколико се процени да су ученици превише оптерећени.
Обавезују се директори школа да недељне оперативне планове редовно достављају надлежној школској управи Министарства.
- Праћење напредовања ученика у периоду учења на даљину
На основу материјала које наставници достављају ученицима и на основу повратних информација ученика након праћења ТВ лекција (часова) и других образовних садржаја, потребно је да наставници бележе податке о напредовању ученика до којих могу доћи кроз различите врсте размена (домаћи задаци, структурирана вежбања и провере, есеји, пројекти, презентације, цртежи и др.). Своје радове и домаће задатке ученици могу достављати наставницима путем мејла (слике, фајлови) или у оквиру одабране онлајн платформе.
На основу повратних информација од ученика, а кроз хоризонталну професионалну размену планова и искустава, наставници треба да воде рачуна о дневној оптерећености ученика и одржавању потребног нивоа мотивације за учење, што се постиже добрим плановима формативног праћења. По нормализовању услова и по повратку у учионице, све квалитетне формативне оцене и увиди наставника могу бити значајно искоришћени за сумативно оцењивање на крају наставне године.
- Евиденција о реализацији образовно-васпитних активности на даљину
За евиденцију образовно-васпитних активности на даљину одговорни су наставници и директор школе.
Наставници су у обавези да у електронски дневник евидентирају све реализоване ТВ часове и друге наставне јединице/теме које су реализоване путем других видова комуникације (РТС Планета, платформе за управљање електронским учењем, упутства дата мејлом и други алати за видео конференције) са напоменом о начину реализације (облик комуникације са ученицима и канал комуникације). Ова евиденција ће бити у функцији верификовања реализоване наставе, чиме се стварају услови да редован завршетак наставне године.
Евиденција наставе на даљину у школама које не користе електронски дневник треба да се заснива на белешкама и евиденцијама које на индивидуалном нивоу воде наставници, да би се, по нормализовању услова, потребни подаци могли накнадно унети у књиге евиденције образовно-васпитног рада.
Обавезују се директори школа да прате и ажурирају све видове евиденције која се води у периоду када постоји организовано учење на даљину.
- Додатни видови подршке ученицима у учењу на даљину
Потребно је да одељенске старешине подстичу ученике на редовно учење и рад, да им пруже подршку у томе, при чему могу користити различите видове електронске комуникације. Ова комуникација је у функцији пружања психо-социјалне подршке и од посебне важности је за ученике и родитеље у привремено отежаним условима и у припреми за прелазак на редовни режим наставе и учења.
Потребно је да стручни сарадници помогну наставницима у изради наставних материјала који се могу користити приликом учења на даљину, као и у комуникацији са ученицима и родитељима. Такође, потребно је да стручни сарадници осмисле радионице и/или материјале за рад са ученицима у домену организације учења и слободног времена, техника учења, самовредновања напредовања кроз учење и у областима које се специфично односе на васпитни рад са ученицима (један од предлога су радионице преко Microsoft Teams, Zoom, Skype или Viber).
- Информисање и комуникација
Обавезују се директори школа да информације о здравственом статусу ученика, добијене од родитеља ученика и одељенских старешина, редовно прослеђују надлежној школској управи.
Обавезују се директори школа да редовно прате информације, упутства и захтеве надлежних органа и служби и да обезбеде проток информација ка одређеним корисницима.
У наредним данима школе ће добијати додатне информације у вези са новим могућностима организације учења на даљину уз коришћење информационо-комуникационих технологија.
Додатне информације у вези са учењем на даљину, као видом подршке настави, од 17. марта родитељи могу добити позивом на број телефона 011/735 05 57.
Указујемо директорима и наставницима на потребу поштовања свих превентивних мера за спречавање ширења вируса COVID-19, што значи да укупна комуникација и сарадња на планирању наставе треба да буду организовани тако да се смањи непосредни контакт и боравак већег броја људи у школи. Уз све претходно уведене здравствено-хигијенске мере и њихову доследну примену, обавеза директора школе је да организује дежурства, како би се осигурала дневна комуникација са надлежним службама, као и са родитељима ученика који нису у могућности да користе електронске видове комуникације.
Обавезују се директори школа и одељенске старешине да сва упутства у вези са превенцијом ширења вируса COVID-19, добијена од надлежних институција, проследе родитељима електронским путем или да их обавесте путем спољашњих огласних табли.
Директоре школа могу да се обрате надлежној школској управи у вези са свим питањима која се односе на комуникацију, обавештавање, организовање и праћење наставе на даљину.
Заједничким напорима, добром координацијом и синхронизованим активностима можемо допринети да се актуелна кризна ситуација за образовни систем, али и систем у целини, предупреди и тиме ублаже њене последице. Позивамо вас на посвећено деловање и одговорно поступање.
Цео документ можете преузети ОВДЕ.
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због заведеног ванредног стања у Републици Србији и наредбе да се школе привремено затворе, директор је одлучио да се поступак за прикупљање понуда за извођење екскурзије до даљњег обустави.
ЈАВНИ ПОЗИВ - ПРОМЕНА ДАТУМА
Због заузетости хотела у Требињу у планираном времену одржавања екскурзије за III разред, мења се датум одржавања екскурзије за III разред и он ће бити 18., 19. и 20.09.2020.
Комплетну конкурсну документацију за екскурзију и за III разред и за завршне разреде доставити до 17.03.2020. до 13:00 часова.
Отварање понуда ће се одржати 18.03.2020. у 8:30 часова
ЈАВНИ ПОЗИВ
На основу члана 53.Закона о јавним набавкама/“Сл.гласник РС“, бр.124/2012, 14/2015 и 68/2015,и одлуке о покретању поступка јавне набавке
бр 200/1 од 27.02.2020.наручилац Машинско електротехничка школа „Гоша“ у Смедеревској Паланци ,дана 04.03.2020 објављује
ПОЗИВ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПОНУДЕ
За подношење понуда у поступку јавне набавке мале вредности број 200/1 за 2020 годину: Прикупљање понуда за ораганизовање и извођење екскурзије ученика трећег и четвртог разреда Машинско електротехничке школе „Гоша у Смедеревској Паланци
Подаци о наручиоцу:
Машинско електротехничка школа „Гоша“,улица Индусстријска бр 66 11420 Смедеревска Паланка
ПИБ 101930265
Матични број: 07160895
Врста наручиоца:установа
Врста поступка:
Предмет јавне набавке се спроводи у поступку јавне набавке мале вредности у складу са Конкурсном документацијом,Законом о јавним набавкама/“Сл.гласник РС“,бр.124/2012,14/2015 и 68/2015/и подзаконским актима којима се уређују јавне набавке као и одлуком о покретању предметног поступка јавне набавке број 200/1 од 27.02.2020.године
2. ВРСТА ПОСТУПКА
Јавна набавка мале вредности
3. ПРЕДМЕТ ЈАВНЕ НАБАВКЕ
Предмет јавне набавке је набавка : Прикупљање понуда за ораганизовање и извођење екскурзије ученика трећег и четвртог разреда Машинско - електротехничке школе „Гоша у Смедеревској Паланци
Назив и ознака из општег речника јавних набавки:
-55100000-хотелске услуге
-55310000-услуживање у ресторанима;
-55320000-услуживање оброка;
-63514000-услуге туристичког водича;
-63515000-услуге путовања;
-63516000услуге организације путовања
4.КРИТЕРИЈУМ ЗА ДОДЕЛУ УГОВОРА
Критеријум за доделу уговора је сигурна агенција и „најоптималнија понуђена цена“.
5.НАЧИН ПРЕУЗИМАЊА КОНКУРСНЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ
Конкурсна документација за предметну јавну набавку се може преузети са Портала јавних набавки http://portal.ujn.gov.rs/ и сајта наручиоца www.skolagosa.edu.rs
6.НАЧИН ПОДНОШЕЊА ПОНУДЕ,РОК ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПОНУДЕ,ИЗМЕНЕ И ДОПУНЕ КОНКУРСНЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ
Понуда се подноси у складу са позивом и конкурсном документацијом наручиоца.
Понуде са припадајућом документацијом достављају се лично или поштом у затвореној коверти,на адресу наручиоца Машинско електротехничке школе „Гоша“,улица Индустријска бр 66 Смедеревска Паланка 11420 са обавезном назнаком на лицу коверте:Понуда за јавну набавку- Прикупљање понуда за ораганизовање и извођење екскурзије ученика трећег и четвртог разреда Машинско електротехничке школе „Гоша у Смедеревској Паланци-НЕ ОТВАРАТИ
На полеђини коверта навести назив и адресу понуђача,особу за контакт и број телефона.
Рок за подношење понуде је 12.03.2020.до 13 часова
7.МЕСТО,ВРЕМЕ И НАЧИН ОТВАРАЊА ПОНУДА
Јавно отварање понуда биће одржано дана 12.03.2020.године у 13,00 сати у канцеларији директора школе на сдресу Машинско електротехничка школа „Гоша“,улица Индусстријска бр 66 11420 Смедеревска Паланка
Благовремено приспеле понуде ће се отварати по редоследу приспећа.
О поступку отварања понуда се води записник који потписују чланови Комисије за јавну набавку и присутни представници понуђача.Понуђачу који је поднео понуду а није присуствовао отварању понуда ,копија записника биће достављена у року од 3 дана од дана отварања понуда.
8.УСЛОВИ ПОД КОЈИМА ПРЕДСТАВНИЦИ ПОНУЂАЧА МОГУ УЧЕСТВОВАТИ У ПОСТУПКУ ОТВАРАЊА ПОНУДА
Пре почетка поступка јавног отварања понуда представници понуђача који ће присуствовати дужни су да предају писано пуномоћје ,којим ће доказати овлашћење за учешће у поступку јавног отварања понуда.
9.РОК ЗА ДОНОШЕЊЕ ОДЛУКЕ О ДОДЕЛИ УГОВОРА
Рок за доношење Одлуке о додели уговора је 10 дана од дана отварања понуда,односно по истеку рокова за подношење захтева за заштиту права.
Особа за контакт: Владан Старчевић,контакт телефон 026317310 ,e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
СЕМИНАР: Ефикасно вођење педагошке документације
У среду 05.02.2020.године одржан је семинар у нашој школи: Ефикасно вођење педагошке документације.
Приоритетна област: Унапређивање дигиталних компетенција ученика и наставника и употреба информационо-комуникационих технологија у реализацији образовно-васпитног процеса.